my life after graduate: Cheneh

Sunday, February 14, 2010

Cheneh

Kalay korang perasan, nama-nama daerah kat terengganu, boleh dikatakan tiada perkataan asal / dasar. cth: marang, dungun, kemaman etc... tidak seperti negeri lain, ada makna yang boleh kita intepret cth spt kota bharu. 2 perkataan iaitu kota dan bharu. tapi aku bukan nak bercerita pasal nama-nama daerah ni, cuma nak kaitankan dengan nama tempat yg aku habiskan masa cuti raya cina ni, CHENEH.

sedang org lain best duk kat umah bersama family, aku involve dalam satu program agama+education anjuran Badan Kebajikan Islam PETRONAS (BAKIP). Aku tidak terlibat secara langsung dengan organisasi ni (sama kes Rakan Masjid UTP, aku cuma bantu dari segi portal RM je). Sekadar menyumbang tenaga sebagai komiti dan facilitator. Dah org ajak sebab ramai staff yang volunteer jadi faci, tarik diri last minute. Cuti la katakan, dugaan tu besar sikit la.

Program bermula pada pagi Jumaat berakhir petang tadi (Ahad). Aku dah lepak kat Cheneh ni dari hari Khamis lagi memandangkan aku ketua bahagian logistik jugak, kena la make sure semua equipment berada dalam keadaan baik.

Program melibatkan 39 pelajar sekolah menengah (sume anak staff PETRONAS) bersama-sama 15 orang komiti dan facilitator. Best jugak la program ni walaupun tempatnya akan ke dalam kawasan pedalaman kat Cheneh Recreation Resort, 40km dari Kuantan - 1 jam dari Kerteh.

2 comments:

JameL said...

ha ha ha ...
bace 1st paragraph ko terigt statement same ko tym gi KT ritu ...
meaningless ... ha ha ha ...
it's true though ...

JameL said...

hu hu hu ...

Erzwan.com