my life after graduate: Aku Hepi Arini

Thursday, March 18, 2010

Aku Hepi Arini

dua tiga hari nie, hati tak tenang je fikirkan pasal kerja.

starting from this year dalam perkataan mudah, setiap department mesti kena ada sorang staff yang di'rate' sebagai paling bawah. kitorang ada 4 section dan semalam 3 section dah present personal performance dorang. So, section aku tak sempat semalam bawak la pagi nie.

semalam agak kurang lena gak tido sebab fikirkan bende alah ni. 3 section dah lepas, xde sorang pun performance dorang nie tak meet base (maksudnya kpi dorang meet expectation), sedangkan salah 1 daripada 8 kpi aku, tak meet pun base.

beberapa kali gak aku bangun bukak laptop, rewrite/revise balik apa aku nak present performance aku. iyela, dah terang lagi bersuluh, aku memang antara terbawah dalam department.

tapi bile aku present pagi tadi, i'm very grateful that my immediate superior (head section) and my senior manager pun backup aku. sedangkan executive yang sama level ngan aku non-stop challenge aku punye performance.

arhhg... first time aku rasa hepi selepas hampir 11 bulan kerja.

3 comments:

Nur Afiqah said...

tahniah, awak!!~ haha.. baru dpt usha blog2 org.. ade tenet kt umah ni.. :)

mEsoL said...

1 kpi yang tak meet tu, kpi yg fiqah tengah buat skrang tu le. hehe.

Nur Afiqah said...

waaa... stiap kali awk ckp cm2, sy rs sgt cuak.. br wat bende tu 2 mgu dh kne marah ngan org.. aiyak.. btw, kpi tu kne ade byk ke?

Erzwan.com